יום הזיכרון לשואה ולגבורה

אירועי הזיכרון ליום השואה והגבורה בתיכון באר טוביה החלו בתערוכת השואה שבהובלת תלמידי י"ב ששבו מן המשלחת לפולין. התלמידים בנו תערוכה המורכבת מחדרים שונים המציגים מחנות השמדה, גטאות וקברי אחים תוך יציקת חוויותיהם האישיות מן המסע לתערוכה. כשבוע לפני יום השואה והגבורה החלו תלמידי י"ב בהדרכת כלל תלמידי התיכון שהגיעו כיתה כיתה בליווי המורים לביקור בתערוכה. 

 כהקדמה לטקס השש-שנתי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה ביום ה' 12 באפריל, קיימנו שעת מחנך לכלל תלמידינו בנושא ובחרת בחיים- ניצולי השואה ששנו ועיצבו את מדינת ישראל בסימן 70 שנה למדינת ישראל.  לצערנו בעוד מספר שנים לא יהיו עוד ניצולים שיוכלו לשתף אותנו בסיפורם, על כן, בנוסף ללמידה חווייתית על תרומתם המשמעותית והייחודית של ניצולי השואה לבניית מדינת ישראל,  עסקנו באחריות של כולנו לזיכרון השואה ובפרט לזיכרון של כל אותם נספים שאין מי שיזכור אותם.  

בשיעור זה התלמידים קיבלו נר זיכרון מיוחד של עמותת "לכל שם נר" . על כל נר פרטים על חייו של אדם שנספה בשואה. התלמידים קיימו שיח ופעילות סביב נרות אלה ובסיום היום חזרו התלמידים הביתה עם הנר, הדליקו אותו יחד כמשפחה והאירו באותו היום את אותם הנספים ששמותיהם נכתבו על הנרות. 

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה החל עם הצפירה באמפיתיאטרון של תיכון באר טוביה לכלל תלמידי , מורי וצוותי בית הספר. כבכל שנה, בטקס נכחו ראש המועצה, מר דרור שור, סגנו- מר שלומי שמאי ומנהלת מחלקת החינוך, הגב' רות קרטר. 

הטקס כלל קטעי קריאה אישיים שכתבו תלמידי י"ב במהלך מסעם לפולין, שירים וקטעי עדות.  בטקס השתתפה גם שרה ויינשטיין- שורדת השואה שהצטרפה למסע לפולין של שכבה י"ב. שרה הדגישה את חשיבותה של מדינת ישראל, את הרצון הבלתי פוסק של שורדי השואה לבניית המדינה בדיוק עבור אותם בני הנוער שישבו מולה באותו הבוקר והפצירה בכולנו להמשיך ללמוד על התקופה ההיא ותמיד להשקיע במדינתו. בעיניים דומעות הזמינה שרה את כל יושבי האמפיתיאטרון לשירת התקווה. 

היה זה יום משמעותי מאוד לכולנו. 

דברי מנהל ביה"ס, רוני ארז, בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה: