טקס זיכרון - יום רבין

יום הזיכרון לרבין

בימי הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, תיכון באר טוביה רואה הזדמנות לדיון מעמיק ואקטואלי על החברה הישראלית- גווניה השונים, המחלוקות הקשות בתוכה, דמוקרטיה וזכויות אזרח, הומניזם וזכויות אדם, ערכים ראויים והיכולת לפעול ולהשפיע כתלמידים ואזרחים.

כמו כן, אנו מקפידים לערוך קישור ליצחק רבין האיש, לרצח ולתקופה שקדמה לו. הדבר תורם להבנת החברה הישראלית אז והיום ומחבר את התלמידים למשמעות יום זה דרך ראש הממשלה יצחק רבין ופעילותו הייחודית.

בהתאם למטרות אלה, אנו מקיימים את הפעולות הבאות  :

1. מערך שיעור חוויתי כהכנה ליום רבין: מועבר כשבועיים לפני יום רבין, המתייחס לנושאים הבאים: קורות חייו של יצחק רבין אל מול קורותיה של המדינה בתקופה זו, נאומיו של רבין והערכים המשתקפים בהם, התקופה שקדמה לרצח עד ליום הרצח, מהו רצח פוליטי, התקופה שלאחר הרצח- הדים ותגובות בארץ ובעולם, ניתוח צורת ניהול ויכוח חברתי במדינת ישראל אז והיום.

2טקס שש שנתי ביום רבין:  במחציתו הראשונה, עוסק הטקס ביצחק רבין וחייו,  ובמחצית השנייה בנושא השנתי של יום רבין,השנה: לשנות את אשר ראוי לשנות ולקיים את אשר ראוי לקיים

בטקס קטעי קריאה שנבחרו לאחר חיפוש הקטעים המתאימים ביותר ושני שירים , המבוצעים ע"י הרכבי הנגינה של בי"ס, והמתאימים לאמירה/השיח שברצוננו להעלות, קטעי אודיו וחלקים רלוונטיים מנאומיו של רבין

 3. מעגלי שיח על-פי מערך שנכתב במיוחד לנושא השנתי: מערך השיעור מותאם לחט"ב ולחט"ע, אולם עוסק באותם תכנים. התלמידים והמורה ידונו יחד בכרזה הרשמית של מרכז רבין ודרך הכרזה יבינו את מורכבות החברה הישראלית ואת ריבוי השסעים בה. בהמשך התלמידים ידונו בערכים הראויים לכינון מדינת ישראל ויבדקו אותם אל מול ערכי מגילת העצמאות. השיעור התקיים בקבוצות ובמליאה.

שבוע לפני קיום המערך, אנו נוהגים לכנס את המורים המנחים ואת כלל המחנכים למה שקרוי בפינו "בית מדרש רבין" , כדי ללמוד יחד את המערך, לדון ברעיונות ולשמוע רשמים. במפגש זה מנהל ביה"ס פתח בהרצאה קצרה ומעוררת השראה בנושא.

4. אירוח שכנינו מבתי הספר הדתיים: אולפנת חפץ-חיים וישיבת יד-בנימין. חשוב לציין כי מפגש יום רבין עם בתי הספר הדתיים, הנו מפגש אחד בתוך סדרת מפגשים שנתית שאנו מקיימים מזה כ-7 שנים. אנו מקפידים לקיים שיח דווקא סביב נושאים מעוררי מחלוקת כמו יום רבין ויום גוש קטיף, זאת כדי להדגיש את החשיבות שבשיח והבנה לא אלימה כדי לחיות במדינה יחד.

5. קיום טקס נוסף בפני בני הגיל השלישי ב"בית המייסדים":

בתום הטקס ומעגלי השיח, תלמידינו שהשתתפו בטקס , נושאים את כלי הנגינה באמתחתם ועולים להסעה ל"בית המייסדים" – מועדון הגיל השלישי של המועצה האזורית, כדי לקיים בפניהם את טקס רבין. האירוע מרגש בכל פעם מחדש. בבית המייסדים מכינים עבורנו תפאורה מצומצמת, הקהל קשוב מאוד, מפרגן מאוד ולאחר הטקס נוצר שיח נפלא בין תלמידינו הצעירים לזקני הקהילה.