פרויקט "סיפור חייו"

סיפור חייו

 פרויקט "סיפור חייו" הנו פרויקט הנצחת הנופלים בוגרי תיכון אזורי באר טוביה. בסיום הפרויקט תלמידינו מציגים מצגת מכובדת ומקיפה על כל אחד ואחת מחללי תיכון באר טוביה מול כיתות חטיבת הביניים ומשפחות הנופלים. הפרויקט מתקיים בבית יד לבנים שבשטח תיכון באר טוביה. 

תלמידי שכבה י', המבקשים להשתתף בפרויקט, מתחילים בתהליך שאורך כחודשיים ובמרכזו, כאמור, הנצחת חלל מתוך 44 הנופלים בוגרי תיכון באר-טוביה.

איסוף החומרים למצגות מורכב וכולל נבירה וחקר של מידע הנוגע לאירועים בתולדות מדינת ישראל, חיפוש חומרים בבית יד-לבנים ועדויות רבות . על כן, צוות החינוך-החברתי ומחנכי השכבה שותפים להנחיית התלמידים החל מיצירת הקשר עם משפחת הנופל, דרך הכנת מצגת מכובדת שתשקף את האדם שהיה וכלה בתכנון דרך ההצגה מול כיתות חטיבת הביניים והמשפחות השכולות. 

עבור תלמידינו הפרויקט פותח צוהר לעולם השכול ולמורכבותו, החל במפגש הראשוני עם משפחות הנופלים שמספרות את סיפור בנם או בתם ומשתפות בתמונות ובכאב הגדול לאורך השנים.

עבור משפחות הנופלים אנו מקווים כי מדובר בחיבוק ומסר כי בוגרינו תמיד עימנו וכי אנו זוכרים אותם תמיד. משפחות הנופלים, כאמור, שמוזמנות להצגות אלו, לא פעם בוחרות לשוחח עם התלמידים שצפו ולהוסיף מילים אישיות. מדובר במפגשים מרגשים ומשמעותיים מאוד.  

מדובר בפרויקט משמעותי הן עבור תלמידינו והן עבור הקהילה ותלמידי תיכון באר-טוביה כבכל שנה גאים לקיימו.