מועדון בית ספרי בבדמינטון

מועדון בית ספרי בבדמינטון

מועדון בית ספרי בבדמינטון (כדור נוצה)

מאת: אבנר לוינסון מחנך כיתה י"ב 7 ורכז חנ"ג חטיבת בנים.

בדמינטון הוא ענף חדש בליגת מועדונים לבתי הספר.

וגם אצלנו בתיכון באר טוביה פתחנו חוג ללימוד המשחק המרתק הזה.

לפני שנתחיל נסביר מה זה בדמינטון.

בדמינטון – משחק מהיר ותזזיתי

הבדמינטון הוא משחק ליחידים או לזוגות הדומה למדי לטניס, אלא שאת כדור הטניס מחליף כדור נוצה (נוצית). המשחק מתקיים באולם סגור, כדי להימנע מרוחות שיסיטו את הנוצית. במשחק היחידים, משחקים אחד מול אחד, ובזוגות – שניים נגד שניים. מידות המגרש קטנות יותר מאלה של מגרש הטניס והרשת נמצאת בגובה של  כ-1.5 מטר. שחקן זוכה בנקודה כאשר יריבו אינו מצליח להחזיר את הנוצית באופן חוקי. כל מערכה במשחק נמשכת עד 21 נקודות והמנצח במשחק הוא הטוב ב-3 מערכות. המשחק מהיר ותזזיתי, עשיר במגוון רחב של סוגי חבטות ונדרשות בו יכולות להטעות את היריב.

 ספורט כייפי ולא רק ספורט שאדם חייב לעשות בשביל הבריאות או כדי לשמור על הגזרה. מצאתי בבדמינטון ענף ספורט תחרותי, מיוחד ומאתגר שהתאים לי מאד מפני שהוא אפשר לי ליהנות מהמשחק אפילו  ברמה של שחקן מתחיל. לאט לאט התקדמתי ותמיד מצאתי לי פרטנרים שהתאימו לרמת המשחק שלי.

היסוד התחרותי בבדמינטון מוציא ממני את המקסימום, וכך אחרי שעה וחצי של משחק, כשאני נוטף כולי, אני מרגיש שגופי קיבל את כל מה שדרוש לו (עד לאימון הבא). הבדמינטון מרתק אותי מפני שאף פעם הוא לא משעמם: הוא תחרותי, הוא דורש חשיבה יצירתית וטקטיקה – אפיונים שלא הצלחתי למצוא בחדר הכושר, או בענפי ההליכה, הריצה והשחייה. אימוני הבדמינטון עושים לי כייף גם מבחינה חברתית, היות ואנו חבורת שחקנים קבועה ומלוכדת, שנהנית לשחק באווירה מפרגנת ונעימה. מבחינתי, הבדמינטון הוא ענף הספורט המושלם ולא הייתי מחליף אותו בשום ספורט אחר. 

בארץ מתקיימים אימוני בדמינטון ב-20 מועדונים. אחד המועדונים נמצא אצלנו במועצה אזורית באר טוביה בקיבוץ חצור – אותו מנהלים האחים – ניר ואביב שדה המועדון זכה להישגים רבים בארץ והעולם.

 האימונים בתיכון בחינם כל יום חמיש

משעה 15:30 עד השעה 16:30.

בהדרכתו של ניר שדה שהוא גם מנכ"ל איגוד הבדמינטון בישראל.

מיועד לתלמידי החטיבה התחתונה.

כולם מוזמנים להצטרף להצלחה!